Hemşirelikte kişiler arası iletişim

Hasta Hemşire iletişimini etkileyen faktörler nelerdir?

Hastahemşire iletişiminde ise isim ile hitap etme, güç dağılımı, saygı, güven, girişkenlik, otonomi ve sorumluluk, gizlilik ve mahremiyet, birliktelik oluşturmak ve etik davranış gibi önemli etkenler ortaya çıkmaktadır.

Hemşire hastaya nasıl davranmalı?

– Saygı, itina ve ihtimam gösterilerek, güler yüzlü, nazik, şefkatli sağlık hizmeti almalıdır. – Her türlü hijyenik şartlar sağlanmış, gürültülü ve rahatsız edici bütün etkenler giderilmiş bir ortamda sağlık hizmeti almalıdır. – Hastanın, şartların gerektirdiği her türlü sağlık hizmetlerinden yararlanma hakkı vardır.

Hemşirelikte iletişim nedir?

Hemşireler; iletişim sürecinde karşısındaki bireyle empati kurarak, onların duygu ve düşüncelerini anladığını ve önemsediğini karşı tarafa hissettirmelidir. Ayrıca, karşısındaki bireyin kendisini ifade edebilmesine de imkân tanımalıdır.

Hemşirelik Bakımında iletişimin amaçları nelerdir?

Hastayı Doğru Bilgilendirmek Hemşireler hastaya karşı tedavi edici rollerini üstlenirken ona gerekli bilgilendirmeleri vermek, hastanın tedavi aşamalarını anlamasını sağlamak ve iletişim kabiliyetleri ile hasta bireylerin duygu durumlarını anlamak zorundadır.

Hemşirelik becerileri nelerdir?

Hemşirelerin sahip olması beklenen diğer nitelikleri ise şunlardır;

  • Problem çözme becerisi ve çoklu görev yeteneğine sahip olmak,
  • Hastaların acılarına karşı empati duymak,
  • Etkili bir şekilde iletişim kurabilmek,
  • Kişisel ve profesyonel davranışları yönlendirecek etik değerlere sahip olmak,
  • Detaylara dikkat etmek,

Hemşirelikte terapötik iletişim nedir?

Terapötik iletişim, hemşireliğin temeli ve en önemli yapı taşıdır. Hasta ve hemşirenin profesyonel etkileşimini içeren bir iletişim türüdür. Amaç hastanın gelişiminin sağlanmasıdır. Terapötik iletişimde sosyal iletişimden farklı olarak hasta merkezli çalışılır.

Hemşirelik mesleğinin gereklilikleri nelerdir?

Hemşirelerin sahip olması beklenen diğer nitelikleri ise şunlardır;

  • Problem çözme becerisi ve çoklu görev yeteneğine sahip olmak,
  • Hastaların acılarına karşı empati duymak,
  • Etkili bir şekilde iletişim kurabilmek,
  • Kişisel ve profesyonel davranışları yönlendirecek etik değerlere sahip olmak,
  • Detaylara dikkat etmek,